Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia
Łobez, dnia 25.09.2008 r.
PT-2370/1/08
SPECYFIKACJA
ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
INFORMACJE WPROWADZAJĄCE:
I. Ilekroć mowa w specyfikacji istotnych warunków zamówienia o:
PZP - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2007 r. Nr 233, poz. 1655 z późn. zm.),
SIWZ - należy przez to rozumieć specyfikację istotnych warunków zamówienia.
Zgodnie z art. 38 ust. 4 PZP w szczególnie uzasadnionych przypadkach zamawiający może w każdym czasie przed upływem terminu składania ofert zmodyfikować treść SIWZ. Dokonaną w ten sposób modyfikację zamawiający przekazuje niezwłocznie wszystkim wykonawcom, którym przekazano SIWZ oraz zamieszcza na stronie internetowej: http://kppsp.lobez.ibip.pl
1. Nazwa (firma) oraz adres zamawiającego:
Komendant Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Łobzie
ul. Przemysłowa 2, 73-150 Łobez,
Tel: 091 39 740 26,
Fax: 091 39 709 55
2. Tryb udzielenia wmówienia:
Zamówienie publiczne zostanie udzielone w trybie przetargu nieograniczonego wg przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, póz. 1655 z późniejszymi zmianami), zwanej dalej pzp. Do udzielania przedmiotowego zamówienia stosuje się przepisy dotyczące dostaw.
3. Opis przedmiotu zamówienia:
|
Opis |
Kod CPV |
Główny przedmiot |
Urządzenia ratownicze |
29715300-7 |
Dodatkowe przedmioty |
Sprzęt hydrauliczny |
29851200-1 |
Opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr l.
Zestaw narzędzi hydraulicznych do ratownictwa technicznego musi być fabrycznie nowy
i wyprodukowany w roku 2008, został zakupiony w oficjalnej sieci sprzedaży producenta na rynek polski i posiada pakiet usług gwarancyjnych oraz stosowne certyfikaty dopuszczające do stosowania w jednostkach organizacyjnych Państwowej Straży Pożarnej.
4. Termin wykonania zamówienia:
Termin wykonania zamówienia: do 17 listopada 2008 r.
5. Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:
5.l. Zgodnie z art. 22 ust. l PZP o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:
- posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień,
- posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,
- znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia,
- nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia.
5.2. Spełnienie warunków następuje poprzez złożenie dokumentów zgodnie z punktem 6.
6. Wykaz oświadczeń lub dokumentów, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:
6.1. Zgodnie z art. 44 PZP wykonawca składa wraz z ofertą oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. l PZP /załącznik nr 4/.
6.2. W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24PZP, zwanej dalej "ustawą", zamawiający żąda następujących dokumentów:
6.2.1. aktualnego odpisu z właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
6.2.2. aktualnych zaświadczeń właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
6.3. W celu potwierdzenia opisanego przez zamawiającego warunku posiadania przez wykonawcę niezbędnej wiedzy i doświadczenia oraz dysponowania potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, zamawiający żąda następujących dokumentów:
6.3.1. wykazu wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością dostawom lub usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączenia dokumentów potwierdzających, że te dostawy lub usługi zostały wykonane należycie,
6.4. Dokumenty są składane w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę.
6.5. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez wykonawcę.
7. Informacje o sposobie porozumiewania się zamawiającego z wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń lub dokumentów, a takie wskazanie osób uprawnionych do porozumiewania się z wykonawcami:
7.1. Wykonawca może porozumiewać się z zamawiającym pisemnie, faxem (na adres zamawiającego) lub telefonicznie z osobami uprawnionymi do porozumiewania się z wykonawcami (zapytania kierowane telefonicznie lub faxem należy niezwłocznie potwierdzić pismem),
7.2. Wykonawca przekazuje oświadczenia i dokumenty pisemnie lub faxem (oświadczenia i dokumenty kierowane faxem należy niezwłocznie potwierdzić pismem),
7.3. Osoby uprawnione do porozumiewania się z wykonawcami:
- Marek Bukato, Sławomir Samek tel.: 091 39 740 26.
8. Wymagania dotyczące wadium:
Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium
9. Termin związania ofertą:
9.1. Termin związania ofertą 30 dni, zgodnie z art. 85 ust. PZP,
9.2. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert, zgodnie z art. 85 ust. 5 PZP.
10. Opis sposobu przygotowywania ofert:
10.1. Wykonawca może złożyć jedną ofertę, zgodnie z art. 82 ust. I PZP,
10.2.Ofertę składa się pod rygorem nieważności w formie pisemnej, zgodnie z art. 82 ust. 2 PZP.
10.3. Wykonawca może przed upływem terminu do składania ofert zmienić lub wycofać ofertę pod warunkiem, że Zamawiający otrzyma pisemne powiadomienie o zmianie lub wycofaniu oferty, przed upływem terminu składania ofert. Koperta powinna być oznaczona jak oferta z dopiskiem „ Zmiana " lub „ Wycofanie ". Wykonawca nie może zmienić lub wycofać oferty, po upływie terminu składania ofert,
10.4. Treść oferty musi odpowiadać treści SIWZ, zgodnie z art. 82 ust. 3 PZP,
10.5.Ofertę należy sporządzić w języku polskim, zgodnie z art. 9 ust. 2 PZP,
10.6.Ofertę, załączniki, oświadczenia i dokumenty należy sporządzić na maszynie do pisania, komputerze lub inną trwałą czytelną techniką. Wszystkie kartki powinny być spięte (zszyte) w sposób trwały zapobiegający możliwości dekompletacji oraz ponumerowane i podpisane przez wykonawcą osobą/osoby uprawnione do reprezentowania firmy w obrocie gospodarczym, zgodnie z aktem rejestracyjnym, wymaganiami ustawowymi oraz przepisami prawa, a jeżeli zostanie podpisana przez upoważnionego przedstawiciela należy dołączyć właściwe umocowanie prawne,
10.7.Ewentualne poprawki w tekście oferty lub w załącznikach muszą być naniesione w sposób czytelny i podpisane przez osobę/osoby podpisujące ofertę.
10.8.Dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu należy złożyć w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcą (osobę/osoby podpisujące ofertę).
10.9.Dokumenty sporządzone w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez wykonawcą (osobą/osoby podpisujące ofertę).
10.10 Ofertę, załączniki, oświadczenia i dokumenty (spięte lub zszyte) należy złożyć w nieprzejrzystym zamkniętym opakowaniu (kopercie) zabezpieczonej przed otwarciem (przez podpisanie i opieczętowanie na krawędziach sklejenia) i opatrzonej napisem:
Nazwa wykonawcy:......................................................................................... Adres wykonawcy: ........................................................................................... Oferta dla Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Łobzie Na „Zakup zestawu narzędzi hydraulicznych do ratownictwa technicznego" Sprawa nr PT-2370/01/08 Nie otwierać przed 10.10.2008 r. godz. 1030 |
10.11 Oferta powinna zawierać:
10.11.1 Formularz ofertowy (wg załącznika nr 3),
10.11.2 Żądane dokumenty zawarte w pkt 6,
10.11.3 Jeżeli oferta zostanie podpisana przez uprawnionego przedstawiciela należy dołączyć właściwe umocowanie prawne.
10.11.4 Dokumenty wymagane SIWZ.
10.12 Koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty ponosi wykonawca niezależnie od wyniku postępowania.
10.13 Informacje stanowiące „Tajemnicą przedsiębiorstwa wykonawcy" powinny zostać przekazane w taki sposób, by zamawiający mógł z łatwością określić zakres informacji objętych tajemnicą. Brak stosownego zastrzeżenia będzie traktowany jako, jednoznaczny ze zgodą na włączenie całości przekazywanych dokumentów i danych do dokumentacji postępowania oraz ich ujawnienie na zasadach określonych w ustawie Prawo zamówień publicznych.
II Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert:
11. l. Oferty należy składać w siedzibie zamawiającego:
Sekretariat, w terminie do dnia 10 października 2008 r. do godz. 1000,
11.2. W przypadku oferty przesłanej pocztą, jako termin złożenia zamawiający przyjmuje termin otrzymania przesyłki,
11.3. Otwarcie złożonych ofert nastąpi w siedzibie zamawiającego:
p. 110, w dniu dnia 10 października 2008 r. o godz. 1030 ,
11.4. Ofertę złożoną po terminie zwraca się bez otwierania po upływie terminu przewidzianego na wniesienie protestu, zgodnie z art. 84 ust. 2 PZP.
12. Opis sposobu obliczenia ceny:
12.1. Cena oferty musi być podana w PLN cyfrowo i słownie z wyodrębnieniem należnego podatku VAT i uwzględnia:
- Wszystkie zobowiązania związane z wykonaniem zamówienia,
- Wszystkie podatki należne.
12.2. Wartość przedmiotu zamówienia (cenę) należy wpisać w załącznik nr 3 „Formularz ofertowy wykonawcy".
13. Opis kryteriów, którymi zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty, wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów i sposobu oceny ofert:
13.1. Cena -100%
13.2. Zamawiający wybiera ofertę najkorzystniejszą na podstawie uzyskania największej ilości punktów obliczonych wg wzoru przy spełnieniu wszystkich warunków udziału w postępowaniu zawartych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
14. Informacje o formalnościach, jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego:
14.1. Niezwłocznie po wyborze, najkorzystniejszej oferty zamawiający zawiadamia wykonawców, którzy złożyli oferty o:
- wyborze najkorzystniejszej oferty podając nazwę (firmę) i adres wykonawcy, którego ofertę wybrano i uzasadnienie jej wyboru,
- wykonawcach, których oferty zostały odrzucone, podając uzasadnienie faktyczne i prawne,
- wykonawcach, którzy zostali wykluczeni z postępowania o udzielenie zamówienia, podając uzasadnienie faktyczne i prawne.
14.2. Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający zamieszcza informacje o wyborze najkorzystniejszej oferty podając nazwę (firmę) i adres wykonawcy, którego ofertę wybrano i uzasadnienie jej wyboru, na stronie internetowej oraz w miejscu publicznie dostępnym w swojej siedzibie,
14.3. Zamawiający zawiera umowę w sprawie zamówienia publicznego w terminie nie krótszym niż 7 dni od dnia przekazania zawiadomienia o wyborze oferty, nie później jednak niż przed upływem terminu związania ofertą,
14.4. Zamawiający powiadomi pisemnie wykonawcę o miejscu i terminie zawarcia umowy.
15. Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Nie dotyczy
16. Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, ogólne warunki umowy albo wzór umowy, jeżeli zamawiający wymaga od wykonawcy, aby zawarł z nim umowę w sprawie zamówienia publicznego na takich warunkach:
Wzór umowy stanowi załącznik nr 2
17. Pouczenie o środkach ochrony prawnej przysługujących wykonawcy w toku postępowania o udzielenie zamówienia:
Wykonawcom w toku postępowania o udzielenie zamówienia przysługują środki ochrony prawnej zawarte w dziale VI ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych.
Załączniki:
- wymagania techniczne - załącznik nr l,
-podstawowe warunki umowy (Umowa -wzór) - załącznik nr 2,
-formularz ofertowy wykonawcy — załącznik nr 3,
- oświadczenie - załącznik nr 4,
- wykaz wykonanych dostaw/usług — załącznik nr 5.